Misija: parduoti verslą. 3 patarimai

pagal | 2022 5 balandžio

Ką gi, turite misiją parduoti verslą? Ilgai puoselėtą, kurtą ir vystytą nuosavą verslą? Tai – atsakingas momentas, kurio įgyvendinimui reikalingas toks pats detalus pasiruošimas, kaip ir to paties verslo vystymui. Nors čia derėtų pasitikslinti: tiesiog parduoti verslą nėra taip jau sudėtinga, nes pats verslo pardavimas gali įvykti akimirksniu. Bet taip nutinka dažniausiai tik tuomet, kai pasiūlymas yra toks, kad jo kaina yra ryškiai per žema, todėl suinteresuoti asmenys puola išnaudoti pastebėta galimybe ir siekia įsigyti verslą jiems palankiomis sąlygomis.

Todėl pats verslo pardavimas nėra sudėtingas. Bet parduoti verslą sėkmingai ir brangiai (ar už jo vertę atitinkančią kainą) – čia jau kita kalba. Todėl su jumis pasidalinsime ne šiaip patarimais apie verslo pardavimą, bet tokiais, kurie galėtų teigiamai įtakoti verslo vertę, kad jis skelbime atrodytų kuo geriau ir pritrauktų kuo daugiau ir teisingesnio dėmesio. Tik taip galėsite būti tikri, kad verslą parduodate taip, kad paskui nereikės gailėtis.

Parduodamų verslų rinkos ištyrimas

Verslas yra toks objektas, kuris yra kaip snaigė – nebūna dviejų vienodų. Todėl ir verslo vertę, jo pardavimo kainą reikia nustatyti atsižvelgiant į unikalias jo savybes, aplinkybes ir t.t. Tam labai pasitarnauti gali panašių ir nebūtinai panašių verslų pardavimo kainų išmanymas. Tam tikslui galite aplankyti verslo pardavimų puslapius (verslovitrina.lt, skelbiu.lt ir kt.), kuriuose galėsite susipažinti su rinkoje dominuojančiomis kainomis. Pasižiūrėkite kokiomis kainomis yra parduodami jūsų srities verslai, kokiomis kainomis parduodami jūsų pelningumo, dydžio subjektai ir žinosite, kokios kainos galite tikėtis. Taip galėsite neužsiprašyti nei per mažos, nei per didelės kainos, kas padidins skelbimo efektyvumą.

Teisinis pasiruošimas

Pilnai teisiškai paruoštas ir tvarkingai sutvarkytas verslas – tvirtas žingsnis sėkmingo sandorio link, nes niekas nenori investuoti į verslą, kurio finansinius rodiklius sunku suprasti ir interpretuoti dėl netinkamai tvarkomos buhalterijos. O jei visi dokumentai yra tvarkingi ir skaičiai gali būti tvarkingai ir akimirksniu paruošiami potencialiam pirkėjui, tuomet – visai kita kalba ir pirkėjų tikrai atsiras daug daugiau nei kitu atveju.

Pasiūlymo parengimas

Daug prie verslo pardavimo sėkmės prisideda ir pačio pasiūlymo profesionalumas. Nesvarbu kaip pardavinėsite savo verslą, bet jei pasiūlymas bus parengtas neprofesionaliai, chaotiškai ir be visos būtinos informacijos – galimi pirkėjai tiesiog praeis pro šalį ir nesigilins į jūsų pasiūlymą, nesusidomės juo. Bet jei pardavimo pasiūlymas bus gerai paruoštas, patrauks akį ir pateiks visą informaciją, tuomet jau galite tikėtis didesnio dėmesio ir daugiau pasiūlymą verslą pirkti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.